3 sfaturi pentru un meniu sanatos, echilibrat si cat mai verde
Meniu blog

3 sfaturi pentru un meniu sanatos, echilibrat si cat mai verde

 Andreea Eleni Halikias
 13-01-2020
 0 comentarii

Povestim din ce în ce mai mult despre el, stilul de viața raw. Unii îl adopta fara sa puna nicio întrebare, sperand sau fiind convinsi ca e schimbarea pe care o cautau de atata timp, cura de slabire de care aveau nevoie sau stilul de viața perfect în care nu mai trebuie sa se gandeasca daca ceea ce mananca le face sau nu bine, e sau nu sanatos, le va afecta sau nu silueta. Cateodata cautam comfortul si, la drept vorbind, în stresul si agitația oraselor mari cu traficul blocat în orice moment al zilei, e de înțeles ca nu mai vrem sa ne calculam caloriile si nutrienții din mancare. Si apoi … toata lumea vorbeste despre beneficiile hranei vii.

 

Cred sincer ca incorporand cat mai multe preparate curate, gatite cu dragoste si fara foc, din ingrediente proaspete si de sezon, organismul oricaruia va fi mai fericit. Însa nu cred în renuțarea la analiza si ascultarea corpului nostru, chiar si atunci cand procentul de preparate raw e foarte mare. Cu alte cuvinte, am încredere în efectele benefice ale raw veganismului însa nu le-as lasa ne-verificate. Pentru ca si stilul de viața raw ca si dieta standard, vine cu anumite reguli pe care e bine sa le cunoastem, astfel încat sa-l adaptam nevoilor nostre si nu invers.

 

1. Consuma la fiecare masa legume si frunze verzi. De exemplu, o salata mare cu un dressing simplu din ulei de avocado si zeama de lamaie.

 

Frunzele verzi si legumele reprezinta baza alimentației raw vegane. Cu cat mai multe si mai colorate cu atat mai bine. Uleiul de avocado presat la rece (nu mai mult de 2 lingurițe la o porție de salata) care abunda în acizi grasi esențiali alaturi de vitamina C cresc exponențial absorbția nutrienților din legume si verdeața.

Nu uita nici de sucurile si smoothie-urile verzi. Cu cat mai mult verde cu atat mai bine.

 

2. Limiteaza pe cat posibil consumul zilnic de nuci crude si nu uita sa le hidratezi pentru 6-8 ore (sau peste noapte).

 

Nucile sunt surse minunate de grasimi bune si proteine de calitate. Fiind dense în nutrienți si calorii, nu e necesar un consum mai mare de 70 gr pe zi. Chiar daca nu vei putea sa calculezi exact cate nuci si semințe ai mancat, doar fii atent la preparatele din meniul tau. Nu combina la o masa un aperitiv cu un sos din semințe, o supa crema cu smantana de caju cu painici din semințe de in si o felie de tort.

 

Pentru ca abunda în grasimi, nucile sunt deshidratate pentru a putea fi transportate, ambalate si puse pe raftul magazinelor de unde le cumparam. Procesul acesta le face foarte greu digerabile. De aceea se recomanda înmuierea lor în apa pentru 6-8 ore înainte de a fi servite.

 

3. Savureaza deserturile raw o data la 2-3 zile si trateaza-le ca o masa în sine.

 

Deserturile raw sunt pentru mine descoperirea secolului, pentru ca poți sarbatori orice ocazie fara procesele de constiința aferente. Fara zahar, fara gluten, fara dureri de cap, zic eu. Ca sa se bucure si corpul tau de ele, nu le servi la finalul unei mese pentru ca ele în sine au suficienți nutrienți de calitate pentru a constitui o masa. Încearca sa le mananci la micul dejun. Vei vedea ca nu-ți va mai fi foame pana la pranz.

 

Nu sunt reguli absolute si fara drept de apel. Daca te simți bine consumand 200 gr de nuci pe zi e minunat, iar daca faci sport intens în fiecare zi, poți manca o felie de tort tot în fiecare zi. Daca te simți din ce în ce mai bine si parca o lume noua se desfasoara în fața ochilor tai, sa stii ca esti pe drumul cel bun. Daca nu, ai grija la consumul de zahar (miere, fructe uscate, sirop de arțar sau agave) si grasimi (nuci, semințe ca atare sau sub forma de painici, sosuri sau unturi). E posibil ca aceasta sa fie problema si se rezolva usor prin limitarea lor.


Produse recomandate
Articole relevante