Uleiuri, grăsimi și alte surse de … sănătate
Meniu blog
Retete

Uleiuri, grăsimi și alte surse de … sănătate

 Eleni
 21-04-2018
 0 comentarii

Despre colesterol am tot auzit, în diverse formule, dar mai cu seamă în rezultatele analizelor de sânge. Și nu degeaba e el vedeta întrebărilor post-prelucrării analizelor. Lăsat să crească în liniște, se va simți singur și va aduce cu sine boli de inimă și accidente vasculare cerebrale. Pentru că e mai ușor să previi decât să tratezi, există câteva soluții de ținut sub control fără a fugi de toate sursele de grăsime.
Așa cum nu tot ce zboară se mănâncă, nici tot ce se numește grăsime dăunează. În fapt, avem nevoie de nişte grăsimi speciale, ce joacă un rol cheie în multe funcţii ale organismului, facilitând absorbţia oxigenului în celule prin intermediul membranelor celulare. Numite acizi graşi esenţiali (AGE), aceste grăsimi speciale sunt absorbite zilnic din exterior, prin alimentaţie, întrucât nu pot fi sintetizate în laboratorul nostru propriu. Există două familii de acizi graşi esenţiali care îi oferă organismului nostru instrumentele necesare de lucru cu oxigenul: familia omega-6, denumită acid linoleic şi familia omega-3, denumită acid alfa linoleic. Amândouă sunt importante pentru dezvoltarea și creșterea normală a organismului și funcționarea creierului, iar Omega 3 este responsabilul cu starea de bine și prevenirea depresiilor, precum și elasticitatea vaselor de sânge.

Proporția ideală este de 1:1 până la 1:3. În fapt, consumăm de până la 20 de ori mai mult Omega 6 decât avem nevoie, acesta fiind prezent în tot ceea ce înseamnă grăsime vegetală. raportul de Omega 3 și 6 în uleiul de floarea soarelui este de 1:126. Acest dezechilibru este trădat de un nivel crescut de colesterol, urmat de diabetul de tip II, obezitatea, bolile cardiovasculare, afecţiuni de tip reumatoid, cancerul, boli neurodegenerative (Alzheimer, Parkinson).

Surse de Omega 3 și 6 în proporție optimă: uleiul de in, cel de cânepă și majoritatea nucilor și semințelor. Uleiurile presate la rece de măsline și avocado se bat și ele pe podiumul surselor de AGE, aducând un plus de Omega 9, cel care formează trigliceridele care circulă în sânge, aducand astfel un aport determinant în bunul mers al sistemului circulatoriu.

*Sursa foto: SouthernLiving.com


Spune-ti opinia

Nota: Codul HTML este citit ca si text!